Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015

Αντισυλληπτικά και ήλιος

Αυτή την ανάρτηση σκέφτομαι εδώ και πάρα πολύ καιρό να την κάνω, αλλά πάντα το αμελώ.  Θέλω να σας πω την δικιά μου κακή εμπειρία που έχει να κάνει με τη χρήση αντισυλληπτικών και την έκθεση στον ήλιο.

Αρχικά να σας πω πως η σχέση μου με τον ήλιο είναι έτσι κι αλλιώς κακή. Δεν τον αντέχω ούτε για δευτερόλεπτα, νιώθω ότι καίγομαι και πάντα βάζω 50αρι αντηλιακό. Μάλιστα κάποια στιγμή είχα πάει στο άλλο άκρο, με αποτέλεσμα να έχω έλλειψη βιταμίνης D και να παίρνω συμπλήρωμα. Εντάξει είναι απαράδεκτο να ζεις στην Ελλάδα και να παίρνεις σε χάπι αυτό που σου προσφέρει ο ήλιος, αλλά σας το λέω για να καταλάβετε ότι δεν είμαι από τις γυναίκες που πιάνουν την ξαπλώστρα και λιάζονται, αλλά ακριβώς το αντίθετο!

Παρόλο λοιπόν που προσέχω υπερβολικά, πριν λίγα χρόνια έβγαλα στο μέτωπο μια μεγάλη πανάδα! Είχα βγει στον ήλιο μια δυο φορές για λίγα λεπτά, φορώντας μόνο την κρέμα ημέρας μου με δείκτη προστασίας 25. Είχα τότε έναν μάστορα στο σπίτι και με είχε φωνάξει για να μου δείξει κάτι που έφτιαχνε. Φυσικά δε σκέφτηκα να βάλω αντηλιακό για να βγω για 2 λεπτά στον ήλιο, αν μου το έλεγε κάποιος θα τον έλεγα υπερβολικό, άλλωστε η κρέμα μου είχε αρκετά μεγάλο δείκτη. Κι όμως, αυτές οι ολιγόλεπτες εκθέσεις στον ήλιο μου άφησαν παράσημο! 

Δεν μπορούσα με τίποτα να καταλάβω γιατί το έπαθα αυτό. Μέχρι που έπεσε στα χέρια μου τυχαία ένα περιοδικό φαρμακείου και διάβασα το άρθρο ενός φαρμακοποιού για τα αντισυλληπτικά. Μεταξύ άλλων έγραφε ότι αυξάνουν υπερβολικά τη φωτοευαισθησία του δέρματος γι' αυτό καλό είναι να τα αποφεύγουμε τους καλοκαιρινούς μήνες. Δεν είχα ιδέα. Ο γυναικολόγος μου δεν μου το είχε πει ποτέ αυτό, ίσως επειδή οι ετήσιες επισκέψεις μου γίνονται πάντα το φθινόπωρο, στα γενέθλιά μου, οπότε δεν έβρισκε το λόγο να με προειδοποιήσει. Ίσως πάλι να μην το θεωρούσε τόσο τρομερό. Όταν τον ενημέρωσα σχετικά μου είπε ότι πράγματι τα αντισυλληπτικά και ο ήλιος δεν είναι οι καλύτεροι φίλοι και μάλιστα με τη χρόνια χρήση η φωτοευαισθησία αυξάνεται. Ο δερματολόγος μου μου είπε ακριβώς τα ίδια και συμπλήρωσε πως άτομα με λευκό δέρμα και ανοιχτόχρωμα μάτια όπως εγώ είναι πάρα πολύ ευάλωτα και μου είπε να μη βγαίνω ούτε για ένα λεπτό στον ήλιο χωρίς 50άρι αντηλιακό. 

Αμέσως μετά το συζήτησα με διάφορες φίλες  online  και αρκετές είχαν κάποια παρόμοια εμπειρία με τη χρήση των αντισυλληπτικών. Άλλες είχαν βγάλει πανάδες, άλλες φακίδες κτλ, άρα δεν αποτελώ εξαίρεση ούτε είναι σπάνιο το ότι έτυχε και σε μένα. Κάποιες άλλες που  ζούσαν στο εξωτερικό ήταν ήδη ενημερωμένες από το γιατρό τους για το θέμα.

Επειδή λοιπόν πιστεύω ότι πάνω από την ομορφιά και τη μόδα είναι η υγεία μας, οφείλω να σας ενημερώσω κι εσάς για την εμπειρία μου και να σας παρακαλέσω να είστε προσεκτικές. Δεν παίζουμε με αυτά τα πράγματα, η υπερβολική έκθεση στον ήλιο (και στο σολάριουμ, εννοείται!) είναι για το δέρμα ότι και το τσιγάρο για τους πνεύμονες. Βλέπετε τι προσπάθεια γίνεται για την ενημέρωση και την πρόληψη του μελανώματος, πρέπει να προσέχουμε! Δεν αξίζει να διακινδυνεύουμε την υγεία μας για τη ματαιοδοξία μας και μάλιστα για το μαύρισμα που θα κρατήσει το πολύ δυο μήνες και μετά θα επανέλθουμε στο φυσιολογικό μας χρώμα! Βάζουμε πάντα αντηλιακό ΠΑΝΤΟΥ! Δεν κινδυνεύει μόνο το πρόσωπό μας! Και τα αυτιά μας, η χωρίστρα μας, τα δαχτυλάκια των ποδιών, ο σβέρκος μας κτλ και αυτά δέρμα έχουν!

Επίσης, σκεφτείτε ότι η υπερβολική έκθεση στον ήλιο μας γερνάει!  Κάνουμε κάτι για να δείχνουμε πιο όμορφες υποτίθεται, όμως μακροπρόθεσμα χαλάμε το δέρμα μας, άρα την εικόνα μας. Όταν μου λένε ότι μικροδείχνω και με ρωτάνε τι κάνω, τους λέω τι ΔΕΝ κάνω: Ηλιοθεραπεία. Μια χαρά χρωματάκι παίρνω κάτω από την ομπρέλα μου με το αντηλιακό μου.

Τώρα για όσες θέλουν να μάθουν τι έκανα με την πανάδα, ακόμα τίποτα. Αμέσως μόλις την εντόπισα άρχισα να βάζω έναν ορό γνωστής εταιρίας που υποτίθεται ότι διορθώνει δυσχρωμίες και πανάδες. Διορθώθηκε λίγο και μόλις έφυγε το λίγο μαύρισμα που είχα, εξαφανίστηκε. Ευτυχώς δεν ήλπιζα σε θαύματα κι έτσι δεν απογοητεύθηκα όταν το επόμενο καλοκαίρι εμφανίστηκε ξανά μόλις πήρα λίγο χρώμα. Έχω μιλήσει με το δερματολόγο μου και έχουμε πει να την αφαιρέσουμε με λέιζερ κάποια στιγμή, απλά το αμελώ και αυτό συνεχώς. Ελπίζω φέτος να το κάνω επιτέλους! Όσο για τα αντισυλληπτικά, τα διακόπτω κάθε καλοκαίρι, για 2 μήνες. Συζητήστε το με το γιατρό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...